Genom skärselden

Jag har verkligen devoterat en stor del av dagen till att hitta den perfekta självbiografin. Ja, och det måste ju vara den perfekta också. Den ska vara oväntad och gärna lite galen. Så jag har letat rocklegenders biografier och alltså försökt få tag på någon av dem idag. Jag hade ögonen på antingen Lemmy Kilmisters eller Chuck Berrys. Men oavsett skulle det skulle visa sig vara lättare sagt än gjort. Utländska böcker som har några år på nacken verkar försvinna från jordens yta (det är därför jag bara lånar böcker på biblioteket - där finns de kvar...). Jag har kollat med Akademibokhandeln och varenda annan liten bokhandel jag kunde komma på, men de fanns bara eventuellt att beställa. Jag behöver vilken som helst, men innan helgen. Så kollade jag in på Adlibris (varför avhyste jag den idén först?) och där hittade jag både Lemmy Kilmisters och Chuck Berrys. Dessutom hittade jag en massa böcker på samma tema när jag beställde dem (vilket jag älskar med att handla på nätet) så jag beställde Gene Simmons biografi också. Jag kan alltid behålla någon själv. Jag älskar att lyssna på liv som tillägnats rock´n rollen.

Jaha, så var det med det. Men jag trodde att det var helt kört där ett tag. Nu måste jag bara komplettera denna gåva med ett oväntat och kul event i biljettform. Hur svårt kan det vara?

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0