Äntligen ska jag!

Jag ska ska få min efterlängtade helg på landet, äntligen! Jag har planerat att det ska bli hemmagjorda grillade hamburgare med chili i. Åhh, det var ju så gott sist. Jag har länge underskattat grillens effekt. Det blir  ju så mycket godare än alla andra typer av tillagning. Synd att man inte kan grilla inomhus, annars hade jag kört igång grillen varje dag här hemma i lägenheten.

Utöver att äta (som ju är en av favoritsysselsättningarna när jag kommer till landet konstigt nog) ska jag leka med min brorsdotter, sola och läsa. Läsa blir det väl inte så mycket av med så länge lillskruttis är i faggorna, men det är ett kärt besvär att avstå om man får busa med henne. Jag hoppas dock hinna läsa något, min bok är i upplösningsfasen och det är ju sååå spännande. Dessutom måste den tillbaka till biblioteket på måndag så chop, chop.

Det känns mycket sorgligt att detta kanske blir sista helgen på landet för i år. Jag älskar att vara där och bara ta det lugnt. Men framför allt älskar jag kanske sommaren. Jag vill att det ska bli sommar snart igen. Den här försvann alldeles för fort. Jag får nästan lite panik när jag tänker på det. Kunde jag ha tagit tillvara på den bättre? Jag är inte redo för höst ännu!

Kommentarer
Postat av: Mallan

Oj så länge sen! då måste du ju ta och sätta tänderna i en älg snarast tycker jag! :) Ha en bra dag!

2006-08-18 @ 11:12:16
URL: http://bralla.blogg.se
Postat av: IDA

Hoppas du har en fin helg på landet! Med god mat och massa annat mys!

2006-08-19 @ 16:58:06
URL: http://navelludd.webblogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0