Rosa gitarr

När jag var i Istanbul såg jag rosa akustiska gitarrer i varje musikaffär jag passerade. I Sverige verkar det betydligt svårare att få tag på en rosa gitarr. Men jag har gjort ett tappert försök.
 
Den första jag blev anvisad hette Cupido. Den var mycket riktigt rosa och hålet till resonnanslådan hade formen av ett hjärta. Nej.
 
Med nästa gitarr jag blev anvisad medföljde klistermärken i form av fjärilar. Jaha?
 
Vem har misshandlat dessa gitarrer?
 
Varför måste färgen rosa vara detsamma som kärlek, hjärtan och fjärilar?
 
 
Och hur kommer det sig att det i musikaffären fanns gitarrer i lite alla möjliga färger, men inte i just rosa. 
 
Jag känner mig faktiskt lite förvånad över detta. Är rosa och gitarr så inkompatibelt? Framför allt: är rosa en så farlig färg? I Sverige 2015.
 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

För mig får det gärna finnas fler rosa gitarrer och färre rosa gymnastikskor. Nästan alla gymskor för kvinnor är rosa eller lila, färger som inte är lika framträdande på herrsidan.

2015-02-20 @ 19:55:24
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: smultron

Varför inte köpa en ukulele istället? Vi har en ill-rosa sådan. Finns säkert fler. :-)

2015-02-23 @ 18:33:26
Postat av: Hanna

Matilda: Det borde finnas alternativ som inte nödvändigtvis är knutna till föreställningar om kön kan jag känna generellt.

Smultron: Det finns här också i regnbågens alla färger. Tyvärr kan jag inte spela ukulele.

2015-03-01 @ 13:04:14
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0