Hudskrift

Jag har haft min tatuering i 15 år. När jag ser den påminner den mig väldigt mycket om hela den tiden i vilken den gjordes.
 
Jag bodde på en kibbutz i Israels öken. Jag åkte till Eilat för att göra tatueringen på kvällen när jag var ledig. Jag visste ungefär vilket motiv jag ville ha, men bestämde mig på plats i tatueringsstudion, bläddrandes i några pärmar.
 
Israel för mig var väldigt mycket himmel. Solen på dagarna var het. Himlarna på nätterna gnistrande stjärnklara. Och på CD-spelaren spelade vi albumet "Northern star" av Mel C. 
 
Härom dagen skulle jag berätta ungefär detta om min tatuering. Då uppstod det lustiga i att jag inte kunde bestämma om det jag tatuerat var en stjärna eller en sol. Efter en stund enades vi om att vår sol är en stjärna så det är sak samma.
 
En stjärna har jag således, på min vrist, sedan 15 år tillbaka. 
 
 

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0