Kopiering

Jag har länge letat efter en axelväska i canvas, utan lycka. Min gamla väska är så trasig och sunkig att den helt enkelt inte går att använda längre. Jamen, i canvas går det ju bra att sy. Så varför inte sy en kopia. 
 
Sagt och gjort. Det som är "lustigt" är att jag misstänker att materialet kostade mig lika mycket som den gamla väskan kostade mig. Men å andra sidan har jag haft nöjet att ägna dagen åt problemlösning, samt varit i flow. Och sånt är ju trevligt.
 
Det var dock väldigt tjockt att sy genom vissa delar. Rekordet låg på 12 lager tyg samtidigt. Vid ett tillfälle lossnade nålen från symaskinen och satte sig så hårt i tyget att jag var tvungen att dra ut den med en tång. Var lite svettigt där ett tag.
 
Jag är faktiskt väldigt nöjd. Lite synd är det att axelbanden finns i så få bredder. Samt att det är nästan omöjligt (i Umeå) att få tag på de ringar som gör att axelbandet reglerbart på längden. 
 
 
Många delar ska bli en väska
 
 
Väska klar. Hänger med gammal sunkig väska som varit förebild.
 
 
Jag har verkligen försökt kopiera ner till minsta detalj. Utom trasigheten då.

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag är imponerad, vad proffsigt det ser ut!

2014-04-29 @ 08:26:08
Postat av: Matilda

Imponerande! Vem behöver eventuella märken på, egentligen, det är ju det estetiska och praktiska som räknas. Well done!

2014-05-01 @ 12:55:55
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Anonym

Snyggt! Och vad roligt att ha en egen skapelse! Även om det finns en förebild är det ju du som har skapat!

2014-05-04 @ 19:52:51
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Hanna

Maria: Jag är mycket nöjd måste jag säga.

Matilda: Den var nog omärkt också den köpta, men ja, absolut.

Fia: Det är ju lite roligare att ha sytt något själv.

2014-05-08 @ 21:04:21
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0