Det handskrivna ordet

Jag har kommit på svaret. Vad var frågan, undrar nu ni. Jo, frågan är: hur blir saker bäst skrivna?
 
När jag arbetade i Stockholm för några år sedan hade jag en fantastisk kontorsbutik i närheten av arbetsplatsen. Där hade de en speciell typ av skrivböcker som jag alltid höll mig med. Dessa har funnits kvar i mina gömmor och har nu kommit fram igen. Det jag upptäcker är hur mycket som blir skrivet när denna anteckningsbok ligger framme. Den vill bli skriven i. Min rosa ballograf-penna glider perfekt över dess vita, randade yta. 
 
Så jag insåg att jag måste ha fler. Kontorsbutiken visade sig finnas på nätet och levererar fraktfritt även till privatpersoner. Morgonen har därför tillbringats hemma, eftersom det är DHL som levererar - till dörren. Idag levererade de två block till min dörr. En viss framtid är säkrad. Och så länge de finns kvar på nätet är jag lugn. Saker kommer att bli skrivna även framöver.
 
 

Kommentarer
Postat av: Fia

Åh, om det där är lite extra tjocka kollegieblock ser det exakt ut som några jag köpte för ett par år sedan. Jag hade en kompis som skulle sälja sin tobaks- och tipsbutik, och när jag tog en sväng in i butiken hade han en bunt av de suveräna blocken liggande långt bak på en hylla. De var egentligen inte tänkta att säljas i butiken, men jag fick köpa fem-sex stycken av honom. Det är något visst med de blocken!

2013-10-10 @ 20:33:22
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Anonym

Rätt penna och rätt papper är en nödvändig kombo faktiskt!
Trevlig skrivstund

2013-10-16 @ 21:12:07
Postat av: Lennart

Det där var snygga block, gillar de. Tycker om ballografpennor men pennorna jag gillar bäst är Vega, Dr Grip och Cross.

2013-10-19 @ 11:39:17
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0