Ta det lugnt?

När jag är på aktivitetssemester finns alltid risken att jag bränner ut kroppen redan första dagen. Förra året inledde jag semestern med en cykeltur på förmiddagen och att nedstiga från ett berg (i ca 3 timmar) på eftermiddagen. Resultatet var anspända vader resten av den veckan. 
 
Jag blir så otroligt rastlös bara. Jag vill göra allt. Direkt. Tänk om jag missar något på grund av väder eller annat?!
 
I år känner jag en lite annan ro. Så jag tror jag kan ha en annan taktik. Idag började jag till exempel dagen med att bada. Friskt, 17 grader. På eftermiddagen cyklade jag en kortis. Tror att kroppen ska vara fräsch fortfarande imorgon. Så DÅ kan jag bestiga ett berg om vädret medger. Sen kan det bli varannan dag berg och varannan dag cykel, allt för att varva träningsvärken mellan ben och rumpa (sittmusklerna?). 
 
Jag tycker dessutom att det är alldeles tillräckligt att se det vackra på avstånd, från min balkong, medan jag läser en bok och dricker te. Jag har tid att göra det. Jag kan göra det. Och jag vill göra det. Alltså gör jag det. 
 
Åtminstone gjorde jag det tills regnet kom. 
 
 
Från under mitt favorit-vila-i-skuggganträd. 
 
 
En del verkar segla i den lilla sjön. 
 
 
Grossglockner lite bland molnen.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Redshoecyber

Jättefina bilder! Härligt att du vill vara så aktiv, ger en sån härlig kick. Sen kan man gå undan med boken som motpol.

2013-06-15 @ 23:40:22
URL: http://redshoecyber.blogg.se
Postat av: smultron

Åh, så vackert! Dit vill jag också.

2013-06-16 @ 10:14:27
Postat av: Lennart

Härliga bilder, landskapet där borta är underbart. Påminner om hur det ser ut i Harzområdet. Jag gillar också att röra på mig under semestern, tycker inte om att vara helt stilla. Kroppen behöver röra på sig, det ger inspiration och energi.

2013-06-16 @ 10:16:30
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se
Postat av: Fia

Jösses vad vackert!

2013-06-16 @ 21:04:11
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Maria

Bedövande vackert, NJUT!!!

2013-06-17 @ 09:14:10
Postat av: Hanna

Redshoe: Motpoler är det bästa!
Lennart: Verkligen!
Fia: It is!
Maria: I do!

2013-06-17 @ 20:48:40
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Fröet

Det ser helt sagolikt ut!

2013-06-18 @ 16:13:56

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0