Stora självan

Den där ångesten kan komma plötsligt. I början av veckan försökte några kollegor ge mig dåligt samvete för att jag inte tänkte jobba de röda dagarna/klämdagarna. Men jag tänkte minsann vara ledig. Igår drog jag dock fram ett dokument och skrev ett stycke, för att det skulle kännas lite bättre.

Igår kväll kom jag dock på att det är så här det ska vara nu. Känslan av att aldrig vara ledig kommer att pågå i år. Utan avbrott. Jag har blivit bra på att ta ledigt, ta avbrott, ge mig själv ro. Men med andra som ständigt pådyvlar mig ångest (jag är mycket lättpåverkad för ångest) så kommer det att kunna gå åt helvete. Det är alltid "ja, i början kan man lätt känna sig lugn, men jag vet hur det blir på slutet.." Alla kollegor har gjort samma sak som jag och "vet". Kan tänka mig att det är lite som att vara gravid. Alla andra vet bäst och har erfarenhet, berättar hur det ska vara.

Min kropp sög upp den där ångesten inatt. Så mycket oro en kropp kan suga upp. Ren fysisk smärta till slut. När sängen plötsligt känns som en spiksäng.

Alltså jag gillar ledigt. Tror kropp och hjärna behöver ledigt. Gärna (hjärna) utan ångest.

Kommentarer
Postat av: Lina

fan vad irriterad jag blir på folk som ska ge en dåligt samvete för att man inte gör som dom gör.

2011-01-07 @ 21:02:40
URL: http://rosamolnochgrisgaddor.blogg.se/
Postat av: Ester

Men vad är det med folk!? Det är väl underbart att du får ro när du är ledig. Snacka om att lägga över sin egen ångest på andra...

2011-01-08 @ 10:38:25
Postat av: Hanna

Lina: Sånt är tröttsamt.



Ester: Jo, en del mår bättre av det.

2011-01-09 @ 13:33:47
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0