Oskärpa

Jag har börjat se sämre. Eller om det är mina drag som blivit oskarpa. Kanske att hela jag är oskarp.

Ibland känns det som att jag inte är på riktigt. Min självbild är otroligt skev. Det påminns jag om varje gång jag ser mig själv på bild. Jag glömmer både ålder och kön ibland. Jag påminns endast då jag ser andras foton av mig.

Jag undrar vad som är verkligt? Om jag är verklig? Som jag förstår det skapas verkligheten i relation till andra. Så det är i mötet med andra det avgörs vad som är på riktigt.

Jag träffar otroligt få just nu, undviker gå utanför dörren. Så jag kanske ändå är overklig. Virtuell. Ett hologram.

Kommentarer
Postat av: 08an

Hm. Jag känner mig också sådan i År. Tror allt som hänt o händer är en stor illusion eftersom det är så sjukt att det händer just mig. Jag kanske också måste utanför lägenheten oftare....

2010-12-01 @ 10:59:41

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0