Rötter

En värk har börjat smyga sig på i munnen. Det började ila i en framtand. Sedan flyttade ilningen till en annan tand. Nu tror jag att jag har lokaliserat roten till det onda i en kindtand. En tand som borrades upp för några år sedan, med förutsikten att den snart skulle bli dålig på riktigt. Behöva rotfyllas.

Så jag går och väntar på att ta tag i att ringa tandläkaren. Det är som bekant ganska dyrt att besöka de där vännerna, och samtidigt är det lite skralt i den där pengar-in-kassan. Men risken är att jag en dag vaknar med en sån smärta att det blir akut.

Man vill inte ha tandvärk. Inte för att jag prövat. Men jag tror verkligen inte att man vill det.

Kommentarer
Postat av: Blingbling

Ju mer du drar på det ju dyrare kan de bli. Så skynda dit.

Postat av: Lina

har spenderat massa pengar hos tandis i höst..det suger

2010-01-27 @ 20:41:32
URL: http://rosamolnochgrisgaddor.blogg.se/
Postat av: Doc

Ja, får man välja mellan inga pengar eller tandvärk så väljer man alltid inga pengar till slut.

2010-01-28 @ 09:41:40
URL: http://docat.blogg.se/
Postat av: Hanna

Bling: Det är alltid risken.

Lina: Surt, men ändå värt i slutändan.

Doc: Tiden är bokad, här ska inget få pyra mer.

2010-01-28 @ 13:29:51
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Beyonce

Mitt tips är att gå så fort som möjligt, jag har lärt mig den hårda vägen att det inte är någon bra idé att dra ut på det...

2010-01-28 @ 22:19:46

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0