Hej världen!

Så mycket har hänt på bara en vecka. Det känns som en hel månad, särskilt när jag tittar på bilderna från sista timmarna i Stockholm i sol och värme och minns vad jag gjorde då.

Här kommer storyn. Den är lång. Häng med.



Flyttgubbarna kom och hämtade mitt bohag. När det stod där i trappen kom jag på mig själv med att tycka att det är jäkligt snyggt. Ena killen började prata om min nya hemstad i Västerbotten och sa att han bott i Säffle förut, som ligger precis utanför min hemstad. Jag tittade på honom och undrade vart mitt bohag skulle bli av. Värmland vs Västerbotten.



När bohaget var borta hade jag fortfarande några timmar kvar i mitt hem. Jag spenderade dem framför datorn, med EM i simning. Jag kröp ihop i (numera) Malins soffa och hejade på svenskar.



Tittade ut på min gata och kände mig klar med den. På väg därifrån slog jag på i-poden, i lurarna dök New years day med U2 upp. Passande eftersom jag på nyår kläckte ut en inbjudan till min boning i norr inför nästa nyår. Något som kom att besannas. "I will be with you again" Stockholm.



Efter en natt med y-bussen kom jag till min nya stad. Efter några timmars sömn vågade jag mig ut på stan. På jakt efter en termometer. Hittade även nya kökshanddukar på loppis på vägen.

När bohaget till slut dök upp gjorde det det med endast en flyttgubbe. Så trots att jag betalt för flytt fick jag snällt hjälpa till att flytta in mitt bohag. Inga problem, jag gillar att bära. Men hur tänkte de?

Första dagen i stan råkade jag förstås springa på en bekant från Söder. Vi har inte setts på länge.



Första middagen jag orkade laga sjäv blev en omelett. Den intogs på balkongen tillsammans med en flaska bubblande fläder, inköpt på Meretes. Biodynamiskt förstås.



I samma anda har jag nu äntligen orkat pimpa perkulatorn som tidigare rostat igen. Krav- och rättvisemärkt kaffe fyller numer dess sil och aromen konstant mitt hem.



På Myrorna blev jag som galen. Jag förstod helt enkelt inte hur andra snabbt kunde passera denna godbit. Jag gjorde snabbt två inköp och väntar nu på att de ska frakta hem mina nya kompisar.

Sen var det dags att hälsa på/börja på nya jobbet. Aldrig har jag känt mig så välkommen och rent utav efterlängtad. Och som att jag faktiskt är på rätt ställe.



Första lördagen var det dags att besöka Bondens marknad. Jag kom förstås hem med en stor påse grönsaker. Har aldrig lyckats köpa lika goda morötter, potatisar och rödbetor. De fullkomligen smalt i munnen (tillsammans med smör eller chevre).

Idag kom äntligen en trevlig herre och löste mina kontaktproblem. Ja, telekom alltså. Dessutom besökte jag min närmaste affär - en med kontorsmaterial. Kunde inte varit bättre. Jag älskar att botanisera i kontorsmaterial. Höll på att förköpa mig redan vid första besöket. Men jag besinnade mig. Nu ska jag inventera mitt behov och gå dit igen imorgon.

Kommentarer
Postat av: Fröet

Låter som att du har det riktigt bra:)

2010-08-24 @ 19:11:59
Postat av: Anna

Åh, härligt att få rapport. Det blir bra, det här!

2010-08-24 @ 19:42:59
URL: http://jensenstankar.blogspot.com
Postat av: Therrorese

Va spännande det ska bli att höra från norr!! Veckobrev kommer från Söder snart snart....

2010-08-24 @ 23:22:37
Postat av: Ester

Särskilt roligt att höra att det kändes bra på nya jobbet!

Tänk allt nytt och spännande du kommer att få göra och allt nytt folk du kommer att träffa!

2010-08-25 @ 07:36:37
Postat av: Jazzhoppan

Vad bra att det känns bra med nya jobbet.

Rätt tjej på rätt plats :-)

2010-08-25 @ 10:27:49
URL: http://jazzhoppan.blogg.se/
Postat av: Hanna

Frö: Joho du!

Anna: Det tror jag med!

Therror: Längtar!

Ester: Ja, det känns som att mitt universum växer, och det fort. Och jobbet, ja, vad ska man säga, det är så fint att känna som att jag hör hemma.

Jazz: Helt klart! Äntligen!

2010-08-25 @ 17:33:03
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Blingbling

Hoppas du trivs =)

2010-08-25 @ 20:13:52
Postat av: Fia

Wow! Det här lät positivt! Det låter som om du har det väldigt bra just nu.

2010-08-25 @ 22:27:02
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Hanna

Bling: Fattas bara annat!



Fia: Det känns som att jag har kommit rätt. Hem liksom.

2010-08-25 @ 22:50:01
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Karin

Ah Myrorna uppe på Ersboda är min absoluta favoritaffär!

2010-08-28 @ 22:35:46
URL: http://karinpanyaaventyr.wordpress.com/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0