Lascia ch'io pianga

Ångest och längtan. Visst är det ett delårsbokslut att fylla 30. Allt ska vägas på guldskål, stötas och blötas. Vart är jag på väg? Vad har jag tagit för beslut i mitt liv och vad har det lett till?

Jag har tänkt på det så länge att det känns som att jag varit 30 ett tag redan.

Den stora frågan är väl egentligen hur jag ska gå vidare? Vad ska rättas till? Göras annorlunda? Vad ska jag prioritera nästkommande 10 år?

Svaret är enkelt. Så självklart. Så otroligt svårt. Det handlar ju om att genomföra eller hur? Inte om att kunna svaret på frågan.

Dagen är nära.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Kommentarer
Postat av: Kotte

Livet är till för att levas! Ta ett steg i taget, ibland små andra gånger stora skutt. Självklart är vad du ska prioritera nästkommande 10 år - DIG!



Önskelista? Eller fria händer och tankar?

2009-10-20 @ 16:39:22
URL: http://enkottestankar.blogg.se/
Postat av: Magnus

Det var så sjukt länge sedan jag fyllde 30. Jag var mitt uppe i det som jag trodde var mitt liv. Jag gick in i 30-årsåldern som en gubbe och kommer ut från samma ålder som en man. Skumt.

2009-10-20 @ 18:07:50
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Ester

Ja, herregud om tio år är det fyrtio som gäller...

Fy sjutton vad fort livet går. Själv tyckte jag att jag var tjugo alldeles nyss. Fast det är skönt att bli äldre också. Jag tycker att man sållar bort en massa tjafs och ser vad som är viktigt i livet.



Att genomföra låter som ett mycket bra ledord!

2009-10-20 @ 22:17:38
Postat av: filmarbetaren

Blir det stort partaj då?

2009-10-20 @ 23:01:14
URL: http://filmarbetaren.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0