Don´t hold back

Det tar på krafterna att vara ledig. Jag har farit runt som en galning. Hunnit med de flesta av Stockholms stadsdelar - också i förorten. Men så är det när man ska vara effektiv och hinna allt på en gång.

Det jobbigaste när man är ute en heldag är att hitta en toalett som inte är allt för äcklig. Eller att hitta en toalett, punkt. Det är inte alla ställen som är villiga att låna ut sin toalett. Helt förståeligt. Samtidigt omänskligt.

Så långt ut i förorten kom jag på mig själv med att sitta och reka. Var finns närmaste toalett? Jag kom på att uni faktiskt fanns i närheten. Jag orkade förstås inte gå från tuben hela vägen till uni så för första gången besökte jag kåren. Där fanns en toalett. Den var gammal och sliten. Men där luktade gott. Där fanns papper. Där var städat under den senaste månaden. Klockrent.

Sen kunde jag, likt en Duracellkanin, fortsätta bocka av saker på min lista. Fortsätta besöka stadsdelar. Oförtrutet.

Nu sitter jag här och pustar. Helt färdig. Men nöjd. Tomten kommer i år också.

Läs även andra bloggares åsikter om

Kommentarer
Postat av: Karin

Inte bara universitet - även sjukhus och vårdcentraler har toaletter man kan smita in och låna...

2008-12-09 @ 17:36:58
URL: http://karinpanyaaventyr.wordpress.com/
Postat av: tess

ja, det där med offentliga toaletter i stan gör mig vansinnig. Pissoarer för herrar kostar inget och finns (åtminstone uppfattar jag det så) fler och mer frekvent när man vandrar i stan. Kvinnor måste inte bara pynta minst en femma, men de finns inte överallt. Jag blir skitsne!

2008-12-09 @ 17:45:42
Postat av: Fia

Skönt att du lyckades hitta en anständig toalett. Annars finns det väldigt många snuskiga inrättningar som säkert orsakar både förstoppning och inkontinens.

2008-12-09 @ 19:42:56
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Blingbling

Vad har du gjort i förorten? Ansökt om visum?

2008-12-09 @ 20:40:10
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: Hanna

Karin: Tack för tipset!

Tess: Löjligt är det!

Fia: Haha... Ja definitivt.

Bling: Rätt!

2008-12-09 @ 21:15:53
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0