Vår i sinnet

Varje gång jag bestämt mig för vad jag ska skriva om så ändras förutsättningarna. Den här dagen har gått upp och ner och jag vet inte var den ska sluta. Därför blir det helt enkelt en romantisk vårmiljöskildring.

Jag hade en så bra promenad på dagen att jag tog en till på eftermiddagen. Årstaviken gav mig vårkänslor. Bara ljudet från vattnet lovade vår. Isen som låg kvar var som en stor ishink med isbitar som klirrade svalkande och gav mig längtan efter en iste på sydligare breddgrader. Det där klirrande ljudet lät så skört och härligt svalt. Jag kände mig inte stressad utan kunde gå där i långsam takt och bara lyssna på ljuden och njuta av värmen i ansiktet.

Till och med änderna såg förälskade ut denna våreftermiddag. Jag fick span på en tussilago och tänkte att det är vår på riktigt. För stunden i alla fall. Även i mitt sinne. För stunden i alla fall.

♥♥♥♥♥♥♥♥

Kommentarer
Postat av: Blingbling

Åååh, tussilago. Det är det bästa vårtecknet som finns. Tussilago slår både snödroppar och krokus =)

2007-03-14 @ 19:40:18
Postat av: Hanna

Bling: Lätt, de är lite så där diskreta i det torra gula gräset.

2007-03-14 @ 20:15:32
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Oddmia

I AM HAPPY TO BE HERE IN THIS GUESTBOOK LEEP ALL YOUR GOOD WORK MOVING OK.

2008-12-12 @ 13:04:41
URL: http://oddmia.3steps.com

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0