Miljöbuss

Det visar sig att bussen inte längre får svänga vänstersväng vid Skanstull när den kommer från Gullmarsplan och ska in på Ringvägen. Istället måste den åka rakt fram och ta ett varv runt kvarteret för att köra rakt fram i korsningen igen.

Det har alltid varit förbjudet för övrig trafik att göra den här vänstersvängen. Varför har de ändrat regeln för bussar nu plötsligt?

Undrar hur mycket extra koldioxidutsläpp det här kommer att kosta mitt Skanstull, vår stad - och vår värld. Det är det löjligaste jag har sett...

Kommentarer
Postat av: Blingbling

Va! Det menar du inte. är det sant? Då kommer ju alla bussar att dundra förbi mig. Jag bor väldigt nära korsningen (på sofo/vitabergssidan).

vad skitaiga fönstren ska bli =/ Och miljön.... Nääääää =/

2007-03-28 @ 13:43:43
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: Hanna

Bling: Vi borde protestera hos Vägverket eller något. Det känns verkligen väldigt onödigt, de måste numer stå i två rödljus till och puttra.

2007-03-28 @ 13:53:52
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: PH

Att bussen fick köra ärevarv berodde på att korsningen byggdes om under arbetet med gångtunnlarna under Ringvägen. Då blev det för trångt så bussen fick inte plats att svänga vänster.
(Och Vägverket var inte inblandat eftersom det inte är deras gator)

2008-04-29 @ 14:46:31
Postat av: Asgeiranneli

I misspelled my email address on my last mail to you. Anyways, keep the site up!

2008-12-23 @ 12:02:31
URL: http://asgeiranneli.3steps.com

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0