Luktsinnet

Jag har varit väldigt luktkänslig idag. Eller också har de olika lukterna flödat runt mig just denna dag. När jag var ute på stan lyckades jag under ganska kort tid komma i kontakt med kräklukt, avlopp, stekt bacon och kraftig vitlökslukt. Jag var inte i direkt kontakt med vare sig en restaurang eller en bar (där folk följdaktiligen ofta kräks).

Senare på gymmet var det en massa lukter igen som borrade sig in i mitt medvetande, och då syftar jag inte främst på svettiga kläder och fuktiga handdukar. Så är det säkert hela tiden, men idag har det känts så närvarande och lite otäckt. Varför denna plötsliga känslighet?

Appropå kräks höll jag att bli kräkt på (så heter det med all sannolikhet inte - men Fröet, jag ÄR bra på språk, jag lovar) igår när jag åkte den fullproppade bussen. När jag skulle av var det väldigt buffligt och en skolklass höll nästan på att ha omkull mig i sin jakt på utgången. När jag steg av och höll på att bli omkullviftad igen insåg jag att en tjej var lite dålig och hann kräkas precis utanför bussen. Tur att jag inte vidhållit min rätt att inte bli knuffad på genom att vägra flytta på mig. Då hade hon kräkts på mig. Gaaah...

Kommentarer
Postat av: Fröet

haha..jag TROR att du kan. Jag skulle hur som helst inte höra att det var fel.

En kompis var med om något liknande förra helgen på bussen. Ett par som kräktes flera gånger omvartannat på bussen (i en påse visserligen). Fy fan. Skulle nog ha kräkits (jätte rätt grammatik) själv.

2007-03-22 @ 21:00:08
URL: http://litenfro.blogg.se
Postat av: Hanna

Braa att du tror mig. Det ÄR otäckt med kräks. Alltid. Jag blir illamående bara jag hör talas om kräksjukan exempelvis. Otäckt är det!

2007-03-22 @ 21:25:26
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Fidolin

Usch, vilken tur att du klarade dig undan från det!

2007-03-23 @ 09:03:45
URL: http://fidolin.blogg.se
Postat av: Hanna

Fidolin: Ja, verkligen...

2007-03-23 @ 10:27:19
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0