Sommar del II

Lyssnade på sommarprataren även idag - Lena Nevander Friström. Jag inser att jag nästan alltid blir berörd av sommarprataren. De säger kloka saker, vilket antagligen är anledningen till att de också sitter där.

Hon är i alla fall psykoterapeut och pratade bland annat om semester. Varför ska man ha ångst över semestern. Det har jag nog aldrig haft, och jag fattar inte varför det ska vara så kravfullt. Bara för att man ska kunna jämföra när man kommer tillbaka?! Jag är glad att jag har semester, punkt. 

De senaste dagarna har jag känt det stockas i halsen i slutet av sommarsessionen, jag får se det som en session när jag tillgodogör mig dagens visdomsord. Alla har  en anledning till att de är där och en punchline som berör mig. 

För det känns som att det krävs att man besitter någon slags visdom för att få kliva in i Sommaretern. Jag undrar vad jag skulle dela med mig av för visdom om det var jag? Vad skulle jag kunna berätta som berörde någon annan? Jag måste fundera på det.

När jag kommer fram till det, lovar jag att skriva den där boken, Ellinor.  

Andra bloggar om: , ,

Kommentarer
Postat av: Petra

Där har vi en svensk tradition som jag är lite avis på. Hade också gärna lyssnat på sommarpratare =)

2007-07-12 @ 18:20:11
URL: http://petra.papper.fi
Postat av: Hanna

Petra: Det kan du också, kolla in detta:
http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/index.asp?ProgramID=2071

2007-07-12 @ 19:57:46
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0