Svalboet

Förutom att träden utanför mig har knoppat sedan jul, finns ett annat tydligt vårtecken att finna väldigt nära min lägenhet. I luftintaget under fönsterbläcket har svalorna börjat komma till liv igen. De snackar ganska mycket på dagarna. De har bott där sedan länge, men det går i perioder hur mycket man hör av dem.

Om man föds som något annat i sitt nästa liv är jag ganska säker på att det är min farfar som har flyttat in där. Jag tror att han skulle kunna ha återfötts som en svala. Sen flyttade han in där för att hålla lite koll på mig.

På somrarna när jag var liten var vi ofta på deras landställe i Ångermanland, precis vid Ångermanälven. Där var det mycket svalor och när jag hör svalor skrika ljusa sommarkvällar tänker jag mycket på det där stället. Det är klart att han är en svala som ger mig antydningar om huruvida det kommer att regna eller inte. Hoppas det inte regnar idag.


Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0