Inte meningen

Det var inte meningen att jag skulle hinna med att blogga den här morgonen.

Men så var det inte heller meningen att jag skulle höra katten dunsa runt där ovanför, höra vårfåglarna vakna till liv och sjunga sig genom morgonen, höra tidningen dunsa ner på hallgolvet, se gryningljuset sila in mellan persiennerna. Vid 6 ge upp hoppet och inse att det inte skulle bli någon sömn alls den här natten.

Det var riktigt länge sen jag vakade mig igenom en hel natt. Men det är bekant. Jag har senaste tiden haft ett så stort inneboende lugn när det gäller sömn. Jag somnar alltid, förr eller senare. Men när jag ska upp tidigt på morgonen och ha kravet på mig att vara pigg och glad, då krävs det väldigt lite för att rubba mina sömncirklar. Det är ett vedertaget faktum. Jag äventyrar ogärna mina nätter med rutinbrott på kvällen. Jag trodde jag hade kontroll över sömnen igår. Jag hade fel.

Den här dagen kommer jag vara illamående och yrslig.

Snart sticker jag iväg till jobbet i alla fall. Jag har en hel timme att fördriva tills dess. Vad göra?

Kommentarer
Postat av: nollattan

så där kan jag också göra emellanåt, vakna efter bara 3 timmars sömn. det måste vara så vackert så här års....! men ja, det är småjobbigt.

2007-04-16 @ 08:31:59
Postat av: Blingbling

Kanske är det spänningen inför ditt nya jobb som rubbar din sömnkurva.

2007-04-16 @ 14:01:33
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: Magnus

Jag brukar alltid sova dåligt natten innan jag ska iväg på något, eller börja jobba igen efter ett lov. Men inte i natt faktiskt, då sov jag som en klubbad sä...eller jag menar, som en stock. Klubbad säl låter så grymt norskt...

2007-04-16 @ 16:07:09
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: Fidolin

Känner igen de där, när jag känner att jag måste sova för att vara pigg kommande dag- då får jag sömnsvårigheter med en gång.

2007-04-16 @ 16:08:52
URL: http://fidolin.blogg.se
Postat av: Petra

Låter bekant. Ibland funkar det bara inte att sova, med varierande följder naturligtvis. Håller tummarna att dasgen flöt på bra i alla fall!

2007-04-16 @ 17:49:10
URL: http://petra.papper.fi
Postat av: Hanna

Nollåttan: Tre timmar sömn inatt hade varit guld värt..
Bling: Ja, i kombination med annat sheit.
Magnus: En klassiker. Trodde jag hade slutat med det!
Fidolin: Det är extremt frustrerande.
Petra: Jag överlevde med bravur :)

2007-04-16 @ 21:05:12
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0