Köldtendenser

Äntligen har de fått fart på elementen i mitt hus. Det var väl för två år sen de skruvade bort reglagen och satte termostater på dem. Nu kan man inte få så varmt man vill, men framför allt inte när man vill. Jag har gått och undrat när det blir dags, men nu var det alltså det. Lite snö så fixar det sig. Inte för att jag precis gått runt och frusit, men jag jag ville gärna känna en trygghet i att jag skulle kunna vara varm oavsett vilket väder som bjuds därute. Jag undrar dessutom vad som är avgörande för när de slås på. Är det temperaturen ute eller datumet?

Fick inviga mina nya vinterskor idag. Det kändes mycket bra. Jag kände mig väldigt mysig i dem, men lite som en tomte. Särskilt med vinterjackan. Det är verkligen tomtvarning på mig i vinter. Å andra sidan stötte jag på en tjej i ärtgrön, hel vinterdress á la 70-tal. Den var tight och hon hade dessutom dragit upp luvan. Med de stora svarta solbrillorna hon hade på sig fick det lite effekten av att få henne att se ut som en gräshoppa. Men det kanske bara var min association. Såg i tidningen att Benjamin Syrsas släkt är på besök i stan. Har ingen aning vad det innebär, men det kanske var just henne jag stötte på.

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0