Gigförberedelser

Det är typ omöjligt för oss att bestämma oss för ett nytt bandnamn. Det kommer antagligen sluta med att vi fortfarande har vårt gamla namn. Vi satte i alla fall den perfekta låtordningen igår. Det kommer att bli mäktigt. Dessutom fick de höra nya låten. Det är alltid lite jobbigt att spela den första gången. Jag känner mig så utsatt när det är mina ord som kommer ut och det bara är jag och gitarren. Sen går det bättre när det blivit vår låt. De verkade gilla den i alla fall. De sa faktist mer än de brukar göra. Kanske var ölen som pratade - eller Jack. G hade för övrigt tagit med sig sin öltapp. Så vi drack tappat öl hela kvällen.

Det var dessutom svårt att enas om vilken tid spelningen ska börja. Jag är mest orolig att M ska dricka för mycket öl och shabbla bort hela spelningen. Grejen är att han inte lyssnar på vad jag säger om att dricka innan spelningen. Han tror att alkhol höjer prestationsförmågan, vilket måste vara tidernas största skröna. Särskilt vad gäller honom. Han är disträ i vanliga fall, men med alkohol i kroppen blir han som en sengångar - seggångare. Får se om jag får med mig J, nya trummisen, i övertalningsprocessen. Om vi är två kanske det går bättre.

Det är mycket oenighet i bandet - förutom att vi kommer att vara så grymma den 25 november. Jag längtar så jag håller på att smälla av.


Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0