Svettas i tvättstugan

Att tvätta. Trots den minimala insatsen jag gör på dessa tre timmar, för att få tvätten ren, tar det upp väldigt mycket tid. Det är som matematiskt ekorrhjul att försöka få ihop tiden. Antingen är man fast i tvättstugan hela tiden eller också får man springa upp och ner som en galning.

Jag försöker räkna på när jag ska behöva gå ner för att tajma nästa tvättmaskin, men det stämmer aldrig. Det är som SL:s nedräkning av när nästa buss eller tunnelbana ska komma in. Det är mest som enheter snarare än minuter. Det är helt godtyckligt när bussen egentligen kommer in och har inget med minutnedräknaren att göra. Man får helt enkelt ställa sig där och hoppas på det bästa. Ok, det är bara 3 enheter kvar, så bussen borde väl komma inom den närmsta kvarten i alla fall. Så är det med våra tvättmaskiner. Trots att de kör samma program och startas samtidigt med ungefär lika mycket tvätt i, är de klara helt olika tider. Det är bara att stå där och vänta 9 enheter tills nästa maskin ska vara klar så att man möjligen hinner få tvätten torr i torkrummet, som inte precis gör skäl för sitt namn. Eller också har det med tiden, åter igen, att göra. Tre timmar räcker helt enkelt inte till för att både hinna tvätta alla kläder och sedan hänga tvätten torr. Dessutom är torkrummet väldigt litet. Det är knappt jag får plats med all tvättt. Och det finns ingen chans att jag tumlar mina kläder. För luddet i tumlarfiltret, det är mina kläder som kryper ut i protest.

Tvätta är ett gissel. Ändå gillar jag det på något sätt. Det är så skönt efteråt när man har hela sin garderob ren. Då är det bara att välja och vraka, utan betänkligheter.

Kommentarer
Postat av: Svenida

You will be hearing from me soon. Thanks

2009-01-30 @ 12:24:18
URL: http://svenida.myblog.de

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0