30-årsfest

Jag var så sjukt låg idag på väg till festen. Det var så mycket folk på bussen, framför allt tyskar, fransmän, italienare och holländare. Inget fel i det, men vad gjorde de på min buss. Jag undrade vad alla dessa människor skulle på för event. Alla tycktes känna varandra och hade sprit och picknick med sig. Jag kom inte med första bussen för att den blev full och blev tvungen att vänta tills nästa. Sen var jag som ett åskmoln. Framme vis festen höll jag mig till vatten första timmarna. Hade så ont i huvudet förutom att jag var på uselt humör. Ingen idé att dricka alkohol. Sen kom dock Snuttan och bandets blivande trummis (förhoppningsvis) och då blev jag på mycket bättre humör. Allt lättade liksom och jag gav mig på bålen. Sen famlade jag runt bland ölflaskor och white russian. Men det blev mycket trevligt. Så skönt att kunna sitta på en altan. Tror att presenterna var oväntade för födelsedagsbarnet också. Som jag ville.

Jag drack ingen tequila, men jag känner fortfarande lukten av den. Kan ha varit så att skåningen som jag trackade tills han slängde sitt glas i golvet hade det i glaset. Jag fick i alla fall det mesta av innehållet på mig. Kändes så där. Men det var skönt att få sällskap på hem bussen. För ovanlighetens skull, var jag bland de första att dra. Värdparet brukar ju vilja sova vid 10 så jag tyckte att det kunde vara snyggt att gå innan de somnade/kastade ut oss.

Lite fil och sömn på det här.

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0