Ångrarna

Sitter och tittar på en helt underbar dokumentär, som ni kanske redan sett. Om inte - gör det! Ångrarna, om två personer som bytt kön från man till kvinna och sedan tillbaka till man igen. Den ena lever nu som det tredje könet och "spelar rollen" som man eller kvinna beroende på hur han bemöts. Gender bender de lux.

Det finns så många intressanta perspektiv:

- om att inte vara tillfreds i sin kropp som den är utan att söka något annat när det egentligen är själen som har oro
- att alla borde få prova på att byta kön för att se hur man behandlas olika beroende på kön
- om kärlek och längtan efter ett bättre liv

Jag blir rörd, lycklig och olycklig i en salig blandning av den här dokumentären, av dialogen kärleken och tankarna.

Jag funderar på att ta mig ett manligt namn, att använda vid behov av makt. Några förslag? Hittills har jag på förslag Eskil (jag tänker på Tre Kärlekar), Göran (för att män med makt heter så), Elias, Emil eller Edin.

Kommentarer
Postat av: Fröet

Jag tror på Emil.



Kallades själv för Linus som liten

2010-10-12 @ 08:41:57
Postat av: Hanna

Frö: Linus är ju jättefint! Tror det blir Edin faktiskt. Det känns könsöverskridande.

2010-10-12 @ 20:11:36
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Ester

Göran!? Haha! Gud så roligt! Vilka jobbintervjuer du skulle få gå på!

2010-10-14 @ 07:48:00

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0