Få det gjort

Tydligen så är jag grym på att få saker gjorda. Det har jag läst. Tydligen är jag en procrastinatör.

Alla vet ju hur lätt det är att hitta ursäkter för att slippa göra det där man verkligen "måste" göra. Man städar, lagar mat, skriver eleganta blogginlägg och så vidare.

Om man alltid har ett projekt där högst upp på listan, högprioriterat, då kommer man att få allt annat gjort. Det gäller bara att ha något högprioriterat som känns jobbigare och mer oöverstigligt än annat du måste få gjort. För förstå vad det där trista projektet föder kreativitet i allt annat. Kanske får du en bok skriven under tiden, ett strålglänsande hem, en levande blogg, en god middag.

Så nu måste jag börja prioritera om. Det måste finnas något som är betydligt viktigare än en uppsats. Faktum är att min inlämningsuppgift som jag lämnade in härom veckan hade just den effekten på uppsatsen. Jäklar vad kul det var att skriva uppsats för att slippa den jobbiga uppgiften. Måste ha mer sånt. Med en vag deadline.

Den här studietekniken kan verkligen komma att funka på mig.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Beyonce

Jag har alltid viktigare saker för mig än att vika tvätt, nu tex ligger det en hel hög med rena kläder på min säng och jag bara måste läsa bloggar.

2008-11-23 @ 17:53:51
URL: http://bday.blogg.se/
Postat av: Karin

jag sitter har (i mitt skinande hem) med exakt samma problem, javla uppsats som inte skriver sig sjalv!!!

let me know when you figure it out, sa att saga.





kram

2008-11-23 @ 18:21:42
URL: http://beetlebum.blogg.se/
Postat av: Lina

så är det för mig med..helt plötsligt är det kul att jobba när jag måste plugga också. Så var det inte i somras

2008-11-23 @ 21:06:48
URL: http://litenfro.blogg.se/
Postat av: Hanna

B: Det är också att få nåt gjort!

Karin: Det är ju det jag precis har :)

Lina: Kanske måste skaffa mig ett jobb helt enkelt...

2008-11-23 @ 21:44:00
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0