Papperslöst hem

Jag försöker leva ett pappersbesparande liv. Varje papper jag får i min hand försöker jag utnyttja maximalt genom att klippa anteckningslappar av ytorna som är oanvända. Ibland vänder jag på dem för att skriva listor och så vidare. Det är förstås papper jag inte längre behöver.
 
Men mina maniska försök att spara på papper försätter mig ibland i lite trubbel. Det finns en del kvitton som jag tänker att jag måste ha kvar ett litet tag, bara tills jag vet hur något slutar, till exempel kvitton jag får när jag skickar paket. Samtidigt vill jag ju utnyttja papperet.
 
Den här veckan har jag letat efter just ett sådant försändelsekvitto. Helt säker (jamen typ) på att jag inte kastat det. Jag har letat i alla väskor, på varje avlastningsyta, under varje möbel. Jag har skakat ur böcker för att se att jag inte använt dem som bokmärke (viktigare papper och saker har gömts i böcker - och dessa kommer inte alls fram i tö). 
 
Så sitter jag lugnt i fotöljen och sneglar på mönstren jag använde till mitt senaste egendesignade alster. Där, längst ner i högen, har jag ritat upp en modell av väskan och skrivit noggranna anteckningar om längder och ihopmontering. Och på andra sidan pappret döljer sig förstås - ett kvitteringskvitto. 
 
Konstigare saker har hänt. Men det är ju lätt frustrerande när en letar som mest.
 
 

Kommentarer
Postat av: Fia

Jag tycker att det är så härligt att du lever som du lär! Det är inte så många som gör det.

2014-05-11 @ 10:34:23
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Hanna

Hehe, well det är inte alltid. Men jag försöker i alla fall göra det jag kan.

2014-05-12 @ 14:03:24
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0