Sommarutsikter

Som jag skrev förra året (herregud har det redan gått ett år!) så undrar jag alltid hur jag ska kunna toppa förra s sommaren. Den här sommaren är inget undantag. Så jag försöker att hålla förväntningarna nere, det kan ju ändå aldrig blir lika bra som förra sommaren.
 
Samtidigt gör jag allt för att ge mig själv de bästa förutsättningar för en supersommar. Så klart. Jag har börjat med att åka till Vancouver. Där är jag nu. Det känns lite som Auckland - Nya Zeeland, lite som något Europeiskt och ändå som något helt nytt. Jag har ännu bara varit här i knappt en dag, men jag tror det kan bli riktigt bra.
 
Idag har jag bland annat:
 
- Sett en man gå barfota i stan med en död råtta i näven.
- Sett en man sova på en plats där det var "no parking" (hade inte sinnesnärvaro/mod nog att fånga någon av dessa på bild)
- Varit nära cykla på turister som inte har någon som helst koll på sig själva eller sin omgivning
- Trott att jag blivit av med plånboken, två gånger inom loppet av två minuter
 
Jo, imorgon och två dar till ska jag förresten jobba. Men sen tror jag mest det blir hopp och lek igen.
 
 
Vancouver
 
 
Till cykel, förstås
 
 
Maple and walnut ice cream - ett måste?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Allt med maple är ett måste. Kolla in "Oh Canada"-teet på David´s tea.
Ser fram emot fler bilder från ditt Kanada-äventyr

2014-06-05 @ 16:47:04
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Hanna

Jag har kollat in teet, och köpt det. Och kanske något annat. Trevligt ställe måste jag säga.

2014-06-06 @ 02:19:32
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0