Face-guck

Jag har kommit att känna mig mycket nöjd med min nya hudvårdsserie, som jag kallar face-guck. Det är produkter som funkar, som är anpassade för min hud och som är naturliga. 
 
 
Ansiktstvätt: ricinolja + solrosolja två gånger i veckan
Daglig ansiktstvätt: honung
Ansiktspeeling: honung + fint havssalt
Ansiktskräm: jojobaolja (funkar för alla hudtyper)
Huvudkräm: kokosolja, ibland med lite aloe vera gel
Nattkräm: äppelcidervinäger + aloe vera gel + olivolja
Läppar: försvarets hudsalva
Deo: thai kristall
 
Det finns kombinationer och varianter för alla hudtyper. Jag tycker att det här känns som ett kul, spännande och fräscht projekt.
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Det mesta verkar smaka gott dessutom.
Jojoba känns som något jag hört om så länge att det kanske är dags att testa. Börjar tröttna på att ansiktet faller sönder varje morgon på grund av det här vädret...

2014-12-07 @ 20:55:44
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Hanna

Matilda: Den är en av de dyrare oljorna. Men fantastisk. Verkligen.

2014-12-07 @ 21:17:08
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Maria

Fungerar deon bra? Mina få försök att hitta en mer hud&natur-vänlig deo har inte fallit väl ut, så jag har återgått till mer "traditionella" produkter, men skulle verkligen vilja hitta nåt som både känns bra och som fungerar.

2014-12-10 @ 13:29:09
Postat av: Hanna

Den funkar faktiskt. Det är nog alltid en tid av avgiftning man måste uthärda, men den här tar bort dålig lukt.

2014-12-10 @ 21:08:53

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0