Skoskydd

Jag har de senaste tre åren lyckats förstöra många skor. Varför då? Jo, för att de senaste tre åren har jag haft cykeln som främsta transportmedel.
 
När jag pratar med andra om det här verkar ingen förstå vad jag menar. Men jag ser på andras skor att åtminstone en del faktiskt har samma problem. Det verkar dock finnas låg eller ingen reflektion runt det, särskilt som det inte finns skoskydd att köpa, särskilt ämnat för det här problemet. Vilket det borde göra!
 
Till problemet: Mina skor, eller snarare vänsterskon, blir svart på sidan. Det kommer från kedjan. Jag har ändå kedjeskydd, men det sitter på den andra sidan. Hur mycket jag än putsar så blir de aldrig helt rena. Däremot är själva skorna inte skadade, förutm på ytan.
 
Idag har jag äntligen rått bot på problemet. Hoppas jag i alla fall. Jag har sytt skoskydd, medelst resårband och vaxad duk. Jag hoppas att det ska kunna skydda mina skor lite grann framöver. Även om det ser lite crazy ut. Men crazy lady är ju mitt mellannamn, så why not.
 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Säga vad man vill - men lösningsinriktad är du så det smäller om det! Ta patent, vetja.

2013-09-15 @ 21:19:04
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: smultron

Fiffigt! Och grönt och prickar är schnyyggt. :-)

2013-09-16 @ 09:54:16

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0