Med en smak av andra breddgrader

Jag är inne i ett lathetsskov. Kanske har hjärnan fått lite väl många intryck att bearbeta på sistone, kanske har jag pressat kroppen lite för fårt, härjat lite för mycket. Frivilligt har jag försatt hjärnan på grönbete, gått i dvala. 
 
Saker jag gärna tänker på just nu: Hur semester smakar. Semester smakar:
 
- snabbkaffe med fullmjölk
- coca cola, gärna lite sötare än jag är van
- gräddig glass med lite artificiell smak av jordgubb
- sprite (gärna i kombination med öl...)
- pommes frites
- lamm på pinnar
- grillat i alla former
- saltvatten (gärna i kombination med hallonsaft)
- fläderblomsdryck
- salt
- saltiga flottiga chips, med tuggmotstånd
- gummi, gärna sittandes på en regulator eller en snorkel
- syrliga älpplen (se där, något nyttigt också)
- exotiska frukter 
- choklad i kombination med kola
- vitt, vitt bröd med mycket luft (som jag tyvärr inte kan äta längre)
 
En månads tjänstledighet på en Grekisk ö skulle sitta fint. Annars får jag väl nöja mig med att smaka på semester och ledighet. 

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0