Stockholmsminnen

Den här låten påminner mig om Stockholm, hur jag på riktigt blev förälskad i den där staden. Det var när jag besökte min bror när han precis flyttat till Stockholm. Alla de där känslorna jag fick för Stockholm och specifikt Vasastan uppstod den där hösten 1995. Jag var 16 år. Jag kommer ihåg hur jag tänkte mig att ett liv i Stockholm skulle kunna te sig. Vuxet, Eva Dahlgrenskt, med vuxna vänner, vuxna tillställningar, middagar, rödvin. 
 
Mitt liv i Stockholm blev inte alls så. Förstås. Men alla de där förväntningarna bor i den här låten. De kommer tillbaka till mig varje gång jag lyssnar på den. 
 

Kommentarer
Postat av: Fröet

Tror du att vi kommer leva lyckliga i alla våra dar?

2013-03-13 @ 20:28:05
Postat av: Hanna

Jag tror att vi kommer att leva i alla våra dar. Att önska samtliga lycka är nog att önska för mycket.

2013-03-14 @ 19:10:20
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Fröet

jag tror du har rätt

2013-03-14 @ 19:40:57
Postat av: Hella

Vackert att ändå ha kvar din syn på Stockholm när du lyssnar på den låten. Tomas Andersson Wij är otroligt mycket Stockholm för mig, även om jag inte upplevde Stockholm som han gjorde det då.

2013-03-16 @ 19:45:26
URL: http://redshoecyber.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0