Madonna

Idag har jag spisat musik. Ni minns: CD-skivor, stereo, dansa, byta låt, dansa.
 
Jag är inne i en Madonna-period. Madonna har varit en del av mitt liv så länge att varje skiva definierar en tid av mitt liv. Like a prayer och Like a virgin är barndomens partyn. Erotica och Bedtime stories är högstadiet. Ray of light gymnasiet och året efter. Den toppar alla andra för mig. Känslan jag får när jag lyssnar på hela skivan. Skivan är solid. Den påminner om studenten. Den påminner om London. Så mycket känslor bor i varenda låt på den skivan. Snacka om throwback thursday. 
 
Skivorna efteråt har jag inte lyssnat lika ambitiöst på. Visst finns det godbitar, men de liknar inte alls skivorna från 80- och 90-talet. 
 
Förstå hur lysande den kvinnan är. Madonna, I love you!. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag kommenterar mitt eget inlägg. Jag har känslan av att en hel del musik går förlorat genom Spotifieringen av musik. Jag lyssnar ALDRIG på en hel skiva på Spotify. Men de skivor jag har lyssnat mycket på de är ju fantastiska kanske tack vare sin komposition. Jag kanske borde gå tillbaka till skivlyssnande. Synd att min stereo inte riktigt vill vara med.

2013-03-29 @ 11:59:00
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Lennart

Jag lyssnade ofta på Madonna under 80-talet. Det händer fortfarande men inte lika ofta. Har både LP-skivor och kassettband av henne.

2013-04-02 @ 18:47:17
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0