Jag ger mig inte

Ni tror kanske att det är ett påskuppror på gång här. Snarare är det här ett pågående uppror, inombords. Enda skillnaden är att ni nu får ta del av det. 
 
Jag fortsätter citera Valerie Solanas eftersom jag tycks uppslukad av SCUM. Och eftersom jag kan. Idag har vi kommit till kärlek och sex. Två aspekter som Solanas främst kretsar runt. Solanas menar att kvinnor och män inte kan ha kärlek. "Kärlek är varken beroende eller sex, kärlek är vänskap och därför kan kärlek inte existera mellan två män eller mellan en man och en kvinna. Kärlek kan inte existera där en eller båda är en själlös, osäker och insmickrande man."
 
Dessutom är mannen besatt av sex, detta medan: "Kvinnan kan enkelt - mycket enklare än hon tror - förhandla bort sin sexlust; detta gör henne fullständigt lung klar och fri att ägna sig åt sant värdefulla relationer och aktiviteter". Är det det som driver mannen till gränslösa sexuella handlingar? "Mannen är icke desto mindre besatt av att knulla; han simmar genom en flod av snor, vadar näsan i mil av spyor, om han tror att det finns en vänlig fitta som väntar på honom. Han knullar kvinnor han föraktar, vilken snedtandad hagga som helst och dessutom betalar han för möjligheten." 
 
Det må vara skruvat. Men det är icke desto mindre underhållande. Och skrämmande. 
 
 

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0