Vilda Norrland

När jag är vid älven är jag nära stan. Men det känns inte nära stan. Vid min plats råder totalt lugn. Ibland glider några ungdomar på flottar förbi. En och annan båt brummar förbi. Ett flygplan eller två går in för landning. Men mest kan jag sitta i fred på min sten, med skogsdunge bakom mig.
 
Idag blev jag väldigt förvånad när jag fick celebert besök. Först såg jag en liten simmare i vattnet och undrade vem det var. Sen kröp simmaren upp på en sten. Därefter såg jag simmarens käresta. Två små minkar simmade sen runt och övade livräddning på varandra och busade runt precis vid mina fötter. 
 
Stiliga djur. Det kändes lyxigt att få träffa dem. Men jag är också glad att de inte dök upp medan jag simmade. Det är trots allt rovdjur.
 
 

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0