Osunt bokbeteende

Jag gillar biblioteket. Jag gillar att låna böcker. Framför allt gillar jag att låna böcker från skönlitterara avdelningen på universitetsbiblioteket på sommaren. Där är mörkt, tyst och svalt. Och det luktar gamla böcker. 
 
Det här gör att mitt förhållande till böcker blir lite komplicerat. Ibland angränsande till osunt. Jag bär hem böcker i mass. Jag läser också. Men varje gång jag läst ut en bok uppstår ett vacuum. Vad ska jag läsa härnäst? Och även om jag har väldigt många böcker på lut så är det inte säkert att jag hittar en bok jag vill läsa. Jag måste ju känna för den också. Samtidigt vill jag ha läst alla böcker som finns i traven. 
 
Önskar att det gick att inympa en bok i huvudet bara. För jag lär aldrig hinna läsa samtliga böcker. Nu är det i och för sig inte det viktiga. Det viktiga är att det alltid finns en bok på lut. Men ändå. Så många böcker. Så få möjligheter att läsa dem.
 
 
Som ni ser har jag desssutom påbörjat flertalet. Jag borde bli bättre på att ge upp en bok jag inte kan koncentrera mig på.
 

Kommentarer
Postat av: Fia

Stallo är en fantastisk bok! Man fastnar och kan inte lägga den ifrån sig!

2013-07-30 @ 18:13:56
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Hanna

Fia: Ska läsa den på tips från vän. Har höga förhoppningar.

2013-07-31 @ 18:26:50
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0