Jullovsfeeling

Har sett fram emot jullov så länge. Två veckor bara mojsande hemma. Inte behöva klä sig. Inte behöva gå ut.
 
Kroppen ba: Gaaaaaaaaaaah! Ämlig sjukdomskänsla hela tiden. Ingen energi. Vill äta men är inte ens hungrig (jag som alltid är hungrig!). Och ändå en gnagande rastlöshet. Är det så här pensionärer känner sig?
 
Försöker mig på mindfulness. Alltså, ahahahah! Ja, men att ligga stilla och försöka att inte tänka på något i stearinljusets sken medan sockret studsar runt i kroppen, det är nog bra för mig. Försöka få oron att lägga sig. Ska göra det nu, i en vecka till. 
 
När det nu fortsätter att vara varannandagsväder: regn eller blåst. Ibland en kombo. Hade det åtminstone varit skidväder...
 
 
En dag (några timmar) såg det ut så här, men det var för länge sen...
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Känner igen det! Jag vill bara sitta och läsa och ta det lugnt, men kroppen är inte nervarvad. Och det trista vädret motiverar ingenting, särskilt inte att lära mig åka skidor. Ack ack, tur det går att blogga om det ;)

2013-12-26 @ 21:22:26
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Hanna

Visst är det...

2013-12-28 @ 22:47:33
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0