Mens-berättelser

Med tanke på hur ofta kvinnor har mens och hur mycket som kan hända när man blöder så borde det finnas hur många berättelser som helst som rör just mensen. Både underhållande, pinsamma och sorgliga eller upprörande. Jag tycker att de här berättelserna borde få berättas. Det vore ju fantastiskt att samla på berättelser om mens och sedan skriva en bok om dem.
 
Jag tänker att dessa berättelser sällan blir berättade, att de hålls i skymundan eftersom mens fortfarand, år 2013 är tabu. Vi tycker det är pinsamt och vi smyger fortfarande med saker som rör mensen. Jag tycker det är dags att bryta tabut på riktigt. Detta genom att berätta alla de där sakerna som hänt oss på grund av, under eller trots att vi haft mens. Jag tänker mig att det skulle kunna bli en hur stark bok som helst. 
 
Känns det som att jag samlar bokprojekt på hög eller?

Kommentarer
Postat av: Fröet

Skriv den!!!!!!

2013-08-05 @ 12:44:37
Postat av: Fia

Det måste finnas en massa berättelser om pinsamma läckage, avsaknad av mensskydd, mens vid fel tidpunkt, utebliven mens och en massa andra saker som många kan känna igen sig i. Hoppas att du samlar på dig mensberättelser och skriver den boken.

Och då kan jag berätta att jag råkade ut för den otroligt jobbiga händelsen att få en störtskur av mensblod när jag befann mig på KÖL (Kemiska övningslaboratoriet på Stockholms universitet) iklädd vita jeans och med utmaningen att ta mig hem till Nynäshamn med kommunala färdmedel. Jag hade en luvtröja eller stickad tröja av något slag som jag knöt lite flashigt runt midjan som ett desperat försök att dölja jättefläcken (som naturligtvis hade spritt sig ner mot låren), och så hade jag stoppat pappershanddukar i trosorna.
Då har du en berättelse...

2013-08-06 @ 21:15:52
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Hanna

Frö: Okej då :)

Fia: Tack, det blir min första :) Och den känns förstås bekant.

2013-08-06 @ 22:23:43
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0