Lilla mormor

Mormor ringer ibland.
Hon vill sällan prata särskilt länge.
Men hon vill höra om hur våren fortskrider här, om det går att åka skidor fortfarande, om isen ligger.
Hon vill höra min röst.
Vi skrattar åt saker.
Att det nog blir vår. Någon gång.
Det blir lite långsamt hos henne och ibland känner hon sig lite ledsen säger hon.
Klumpen i halsen. Lilla mormor.
Så långt bort ifrån mig och resten av familjen.
Men så säger hon, inte så ledsen. Bara lite.
Sen är hon glad igen.
Så avslutar hon och säger att hon ska fortsätta läsa sina romaner.
Önskar mig en god kväll.
Tre minuter har gått.
Tre minuter och många mil.
Jag har flugit hela vägen till henne och hem igen.
Ändå är det långt tills jag träffar min lilla mormor igen.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag önskade jag hade sådan kontakt med min farmor, att hon ringde bara för att höra min röst. Hon ringer aldrig, det blir jag som ringer några gånger om året och då ser hon ofta till att det blir korta samtal eftersom det blir så dyrt för mig (anser hon). I snitt har jag träffat henne en gång vart 3,5 år...
Härligt att ni har så fin kontakt även om avståndet är långt. :)

2013-04-12 @ 10:10:17
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Hanna

Vad trist att det är så. Men ja, jag är väldigt glad över min kontakt med mormor. Den utvecklas dessutom med åren. Är glad att jag får ha en mormor lyxigt länge.

2013-04-12 @ 22:20:01
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Hella

Så fina ord. Betyder nog mycket för henne de minutrarna, en röst betyder mer än man tror trots långt avstånd.

2013-04-14 @ 13:49:24
URL: http://redshoecyber.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0