Södern

Jag hade en magnifik dag i Köpenhamn igår. Danskarna tog ledigt på grund av sol. Mig skickade de till sin huvudstad. Där var också sol. Jag gick och gick och gick. Ljuvligt, trots att jag inte hade någon hatt på huvudet. I skuggan var det tillräckligt varmt och jag slickade på fläderblomsglass med jordgubbsmarängfluff.

Jag hade sånt flyt med allt att jag kände att jag var värd allt det där, att det var meningen. Sen kom jag till Umeå och allt flyt försvann. Små motgångar som att jag inte fått dagens tidning, mitt tradera-fynd ännu inte dykt upp, flygbussarna INTE ALLS matchar flygen så jag fick ta taxi, grannen drog igång grillfest med tillhörande fotbollshuliganskrik när jag läste ikapp tidningen på balkongen. Små motgångar men ändå tillräckligt irriterande. Jag väljer att tolka detta fritt.

Ja men ja men, jag tror kanske att jag bara gör mig bäst när jag är på flykt. Minns ni spelet Scotland Yard? En person är på rymmen de andra jagar. Jag skulle vilja vara den där personen på rymmen. Tror jag skulle göra det bra. Liksom live. 



Båtar i Kristianshavn, grönska



Militärbåtar i hamnen. Undrar vad den solande kvinnan tänkte?



Jag fick vandra runt bland kasernerna på Kastellet



Dessutom hittade jag fina militäruniformer

Kommentarer
Postat av: smultron

Det lät härligt. Nu vill jag fly till Köpenhamn! Jag tror att bara drömmen av att kunna fly kan ge nog så mycket. Heja dig! :-)

2012-05-26 @ 23:41:46
Postat av: Hella

Jättefina bilder! Jag var nära att åka till Köpenhamn över kristi himmelsfärd men så blev det inte så ändå. Oftast är man sin bästa version när man är på främmande mark och bara kan njuta utan måsten och vardag. Ha en fin söndag!

2012-05-27 @ 11:54:47
URL: http://redshoecyber.blogg.se/
Postat av: Matilda

Åh, det var så länge sedan jag var i Köpenhamn och har haft ett sug att åka dit det senaste året men tiden har inte räckt till. Fläderblomsglass låter ljuvligt!



Fanns det inte något underhållningsprogram på tv4 som gick ut på samma sak? Minns inte vad det hette men jag vill minnas att det var några som hette Hjalle och Heavy som åkte fram och tillbaka i Sverige för att utföra uppdrag och undvika att bli upptäckta.

2012-05-27 @ 18:57:32
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Blingbling

Haha, den solande kvinnan är ju för underbar :) Uniformerna också. En sån skulle man haft på Fraukes fest i lördags. Det var Cubatema.

2012-05-28 @ 20:31:17
Postat av: Lennart

Va, låg hon helt planlöst där på kajen bara? Det var inte så att hon hade fått ett anfall och svimmat?

2012-06-07 @ 18:34:31
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0