Självbo

Jag har nu bokat min sommarresa och börjar förstå varför människor reser tillsammans. Boendet blir oftast dubbelt så dyrt när man bor själv.

Om man reser själv ska man antingen vara beredd att betala det dubbla, vilket jag tycker är orimligt, eller också vilja bo på hostel/vandrarhem i ett rum med andra. Jag måste säga att det utbudet är ganska dåligt.

Det måste finnas många andra som reser själv, jag kan inte vara så unik. Jag tycker verkligen att det borde finnas fler boenden för en självbo. Visst kan jag bo på hotell, ibland finns det även singelrum. Men ska jag vara iväg i mer än en vecka så vill jag helst ha möjlighet att laga mat, särskilt som självresande. Tycker det är jobbigt att endast kunna gå ut för att få i mig mat.

Signalerna som boendet sänder tycker jag är att 1. man borde resa tillsammans och annars 2. reser man själv så bör man träffa andra exempelvis på hostel. Att vilja resa själv verkar inte vara ett alternativ.

Men jag är nu nöjd. Jag har bestämt att göra det som jag helst vill, för mitt eget välmående. Och jag tror det blir fantsiskt.





Kommentarer
Postat av: Matilda

Instämmer, orättvist dyrt!

Sedan finns det ju coach-surfing också och andra alternativ som gör att man kan knyta band med lokalbefolkningen.

Ser it som du valt en väldigt vacker plats att resa till

2012-05-01 @ 11:13:08
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Anonym

Inte ensam och inte fler än fyra, antar jag är det bästa, om man ska gå efter annonser om resor och boende som jag sett. Mycket är anpassat efter par eller tvåbarnsfamiljen, fortfarande. Obegripligt.



Hoppas du får det toppen, hur som helst. :-)

2012-05-01 @ 13:13:19
Postat av: smultron

Det var jag som skrev! Glömde fylla i namnet!

2012-05-01 @ 13:14:10
URL: http://mammamummel.blogspot.com
Postat av: Kat

Har ofta svurit för att det blivit så dyrt för våra ensamresenärer (jobbade på resebyrå tidigare). Vart bär det av?

2012-05-01 @ 19:58:35
URL: http://knatzan.blogg.se/
Postat av: Hella

Sitter i detta nu och har kollar resor inför kristi himmelsfärdshelgen. Är oxå less på att man måste betala enkelrumstillägg. Det är ju hur många som helst som reser själva, i arbetet eller privat. Helt rätt att du nu har bokat iallafall, härligt att ha det att se fram emot :)

2012-05-03 @ 18:38:33
URL: http://redshoecyber.blogg.se/
Postat av: Fia

Det är fult det där att det nästan blir straffavgift om man vill åka någonstans på egen hand.

2012-05-05 @ 08:28:03
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Blingbling

Jag reste själv förra sommaren, till Grekland. De var helt chockade på Hotellet när jag anlände. Va, ska du bo själv??! Japp, jag hade två sängar att sova i haha...

2012-05-07 @ 21:31:35

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0