Rastlösheten

Som jag misstänkte var det svårt att komma till ro med en massiv fors som dånar utanför fönstret. Ljuset väckte mig också tidigt.

Min mission idag var att hyra en cykel. Sagt och gjort. Sen var det bara att börja utforska. Jag och cykeln tog oss ett och ett halvt varv runt sjön. Avslutade turen med lunch och bad i den mycket friska sjön. Det var årets första bad och det är ganska sent för mig.

Dagen var strålande och jag visste inte hur jag skulle bete mig. Så efter te och Mozartkulor tog jag linbanan upp till Schmittenhöhe. Bedövande vacker utsikt. Sen promenerade jag ner för berget i tre timmar. Det är jobbigare att gå nedför än uppför berg, tycker jag. Jag får ALLTID blåsor på stortårna. Det kändes i benen också. Kände mig ganska mör när jag kom hem igen. Men jag kunde förstås inte låta kvällen förgås så det blev en sista tur till sjön där jag satt och stirrade på bergen en stund.

Ibland undrar jag om bergen bara är kulisser?



Jag tror hen på bilden också hade en ganska bra dag



Snö kvar 



Zell am See och Zeller See



Jag är inte onöjd

Kommentarer
Postat av: Christina

Så norrländska fint. Att inte vara onöjd.

2012-06-17 @ 19:14:24
Postat av: Hanna

Vill inte ha det ogjort.

2012-06-17 @ 21:04:18
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Matilda

Ser helt underbart och rofyllt ut! Ta inte ut dig på allt friluftande nu - du är på semester!! ;)

2012-06-18 @ 23:57:55
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Hanna

Matilda: Lovar! Min kropp säger ifrån, så jag har blivit bättre på att ta det lugnt. Måste ju få jaga runt lite på semestern också :)

2012-06-19 @ 21:54:28
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0