2012

Vintern var underbar. Jag njöt av snön, skidturerna, kylan och känslan av att vara hemma. Passade på att göra hemmiga saker som att sy, baka och laga mat. Samt hänga med Vinterstudion.
 
Våren, jag trodde aldrig att den skulle dyka upp. Jag misströstade. Kände mig beredd att lämna Umet för gott. Håret var längre än på länge och jag provade på "indianen" samt tehuvelooken. Lägenheten i Stockholm vinkades av och jag tampades med halsont i över en månad. Gamla jeans fick nytt liv i väskor och accessoarer. En miniutflykt tog mig till Danmark och sommaren. Dessutom dök en long lost plånbok upp, någonstans på Nya Zeeland. 
 
 
"Indianen"
 
Sommaren kom med välbehövligt miljöombyte. Jag blev förälskad i Österrike, där jag rullade i Mozartkulans spår, spådde i snö samt spårade alptoppar. I Roslagen hittade jag mig själv på en militär skärdgårdsö. Jag hängde med familjen och njöt av Stockholm. Jag besökte Skånelandet och hann både bli klokare och bada i salthavet. Det sista av sommaren vardade jag åter i Umet och passade på att tillbringa min tid vid älven eller vid utomhusbassängen. Min första och andra uppsydda klänning dök upp och äntligen skulle jag bli klänningsbärare på riktigt. 
 
 
Älven och jag
 
Hösten bestod av en längtan efter södret och sommaren. Jag blev med pulsklocka och pulsade både i skog och i vatten. Jag blev äldre. Umet blev kallare. Av outgrundliga anledningar tänkte jag på Kalefornien. Jag hälsade på mormor som flyttade. Själv flyttade jag saker från Finland, dock till magasinering i Roslagen. Jag misströstade i jobbet samtidigt som livet i stort kändes riktigt bra. Till och med Umeå. 
 
December har kommit med mycket snö och nya skidturer samt ny skidutrustning. Jag har haft återträff med symaskinen efter ett halvårs uppehåll. Jobblivet har till slut planat ut. 
 
2012 har varit ett bergochdalvanans år. Samt klänningens.  
 
Gott nytt år på er! Jag vet vad jag önskar mig av 2013. Jag önskar bli lite bättre på att leva som jag lär, konsumera ännu mindre och spara ännu mer. Dessutom ska jag försöka fira lite lite oftare än 2012. Det borde bli ganska lätt. 
 
 
En sista klänning hann jag sy 2012

Kommentarer
Postat av: Hella

Vilket fint och nostalgiskt år! Gott Nytt 2013 Hanna!

2013-01-01 @ 12:12:55
URL: http://redshoecyber.blogg.se
Postat av: Anonym

God fortsättning! Och med den där fina klänningen är du ju nästan skyldig att fira lite oftare. :-)

2013-01-03 @ 13:23:23
Postat av: Fia

Det lät som ett riktigt bra år tycker jag! Och så tänker jag att du ska nog alltid se till att bo nära vatten, för det känns som om det är viktigt för dig. Många fina upplevelser kopplade till vatten.

2013-01-03 @ 20:03:05
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Hanna

Hella: Tack Hella!

Anonym: Den borde få komma ut lite, tillsammans med andra klänningar.

Fia: Helt rätt. Vatten och berg är mina riktiga element. Det bästa jag vet!

2013-01-03 @ 20:08:07
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Ester

Gott Nytt År Hanna! Gud, så skönt att se att allt är sig likt här! Hoppas att mitt intryck stämmer med hur det verkligen är och att 2013 blir precis som du önskar.
Varm kram!

2013-01-05 @ 22:47:47
Postat av: smultron

Jag blev visst anonym! Hur gick det till??

Det var i alla fall jag, smultron, som tyckte att den fina klänningen var värd lite firande. Ja, de andra du sytt också såklart! :-)

2013-01-06 @ 17:20:23
Postat av: Hanna

Ester: Härligt att du känner så. Det är så också. Faktiskt :) Kram!

Smultron: Ibland faller namnet bort, händer mig ibland också. Men jag misstänkte att det var du :)

2013-01-06 @ 22:07:29
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Matilda

Trevlig målsättning! Vi får heja på varandra så går det säkert galant :)

2013-01-07 @ 19:08:00
URL: http://mystiskt.blogspot.com

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0