Fira

Om jag skulle ha en stor fest, alltså vi snackar livsstor, då, då finns det en sak jag skulle önska mig. Jag skulle önska mig Jas Gripen.

Alltså inte en egen. Men att de brände förbi ovanför mig. Det är något av det mäktigaste jag vet. När jag var liten hade vi ofta Viggen flygandes över stugan på landet. När Vickan gifte sig brände Jas över hennes bröllop och mitt hus. Jag hängde ut genom fönstret kan jag säga. För några år sen var det två Jas som flög över mig när jag var på stugan. Med 20 minuters mellanrum. De dök upp plötsligt båda gångerna, och mitt adrenalin sköt i höjden.

Ja, så en Jas-flygning vill jag ha. Antingen inuti eller eller utanför. Det är vilket som. Jag vill ha en Jas.

Kommentarer
Postat av: Hella

Det är du värd! Kan Vickan så kan du!

2011-10-25 @ 21:07:02
URL: http://redshoecyber.blogg.se/
Postat av: Christina

Med utanför antar jag att du menar utanför ditt hem. annars gillade jag tanken att du stod såsom en galjonsfigur längst fram. Glad.

Jag vill för övrigt också flyga JAS. Eller åka F1-bil. Vilket som duger.

2011-10-27 @ 16:41:48
Postat av: Ester

Tja, det är ju jul snart så det är väl bara att du käkar all spenat du kan hitta. ;-)

2011-10-27 @ 20:06:54
Postat av: Fia

Finns det inte någon möjlighet att köpa det som ett "upplevelsekort"? Man kan ju flyga ballong, klättra i berg mm. Varför inte flyga Jas?

2011-10-27 @ 21:11:50
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hella: Den inställningen gillar jag.



Christina: En galjonsfigur i all ära, men det vet jag inte om jag skulle uppskatta. Menar utanför som i att få se snarare än åka.



Ester: Jag har börjat äta :)



Fia: Man BORDE. Men jag gissar att det skulle vara löjligt dyrt. Samt att försvaret kanske inte vill att pöblen sätter sig och åker Jas som SL. Men jag önskar...

2011-10-28 @ 16:41:02
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Lennart

Att flyga en JAS har jag aldrig tänkt på eller känt någon dragning till. Däremot har jag många gånger funderat på att vilja köra gocart på Autobahn. Trycka pedalen i botten och se hur fort det skulle kunna gå och hur långt jag skulle komma innan någon skulle hejda mig? Det händer flera gånger då jag kör på Autobahn och ligger runt 150 eller 170 att det kommer en Smart och kör om mig. Jag brukar då titta på bilen och föraren och undra, Hur sjutton vågar han köra så fort med den lilla sardinburken? Skulle det smälla med en sån, det är inte mycket som skyddar i den lilla saken. Den studsar nog lätt bort från vägen och rakt ut i geografin. Själv känner jag mig trygg i de stora kombisarna jag kör, där är det stora deformationszoner.

2011-11-01 @ 19:55:49
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0