Restless

Jag räknade ut att när det här året är slut kommer jag att ha varit hemifrån, ifrån Umeå, 15 veckor - alltså mer än tre månader totalt sett.

Förra året var jag hemma betydligt mer, men då bytte jag å andra sidan stad så det var en stor omställning i alla fall.

Året innan det var jag hemifrån i ca 16 veckor.

Året innan bytte jag från jobb till uni.

Året innan det bytte jag från högskola till jobb.

Stora omställningar. Den stora rastlösheten. Skulle jag kunna försöka stå stilla ett tag? Är det ens en möjlighet?

Kommentarer
Postat av: Matilda

Åter igen känner jag igen mig i det du skriver. Efter att ha flyttat väldigt mycket i tonåren så blir jag ganska less på ett ställe/en lägenhet väldigt snabbt. Efter två år är det helt klart dags att flytta. Jag tror det är bra att ha nyfikenhet på livet och en vilja att röra på sig och upptäcka nya platser. För några år sedan hade jag väldigt svårt att tänka mig ett annat liv än den i min hemstad, just nu undrar jag om jag ens kommer återvända inom de närmsta åren...

Sedan kan man ju alltid vända på det och fråga sig om vi är rädda för att bli rotade på en plats. Men jag tror det nog handlar om våra personligheter, att vi behöver få nya intryck och nya erfarenheter för att utvecklas. :)

2011-11-13 @ 19:01:26
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Blingbling

Nu får jag riktig ångest. Jag har nämligen bott på samma plats i 8 år. Rekord. Och jag har haft samma tjänst i 5 år.. Och samma arbetsgivare i 10 år. Behöver lite av din energi och restlöshet. Nu..

2011-11-13 @ 21:49:37
URL: http://blingbling.webblogg.se//
Postat av: Hella

Är också en rastlös själ. Ibland behövs det stora förändringar. Ibland mindre. Men jag vill alltid vara på väg och inte stagnera. Tids nog finner man sig ro. Det tar bara lite olika tid.

2011-11-13 @ 22:33:34
URL: http://redshoecyber.blogg.se/
Postat av: Hanna

Matilda: Jag tror att rotandet är svårt för mig. Jag är expert på att vara ny på något, lära känns människor och platser ytligt. Rötter har jag alltid haft svårt för. Men jag tycker det låter trevligare att behöva nya intryck och utveckling. Så vi säger det :)



Bling: Så gärna. Fast jag måste först hitta lite lugn.



Hella: Kanske. Kanske inte. Jag har svårt att se det. Ser rastlösheten även i min mormor. Hon är 85. :)

2011-11-14 @ 20:35:46
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0