Mönsterpassad



Jag har köpt mitt första mönster. Förpackningen och bilderna ser exakt ut som de alltid gjort. Jag ser mammas arbetsrum framför mig: symaskinen, tyget, mönstren och nålasken (en Läkerolask i plåt).

Vi får se hur det går. Det är ju ett nästan omöljigt projekt att hitta ett mönster som man gillar. Jag lär få modifiera hejvilt. Ibland ifrågasätter jag också varför jag så prompt ska sy. Jag blir bara frustrerad när jag går i tygaffären. Även om det finns mycket tyg är det väldigt begränsat. Hittar jag ett tygmönster jag gillar så kanske tygkvaliteten är fel och så vidare. Det är inte lätt. Får se om det någosin blir någon klänning av detta. Det är som att jag dödar kreativiteten när jag försöker ha en plan.


Kommentarer
Postat av: Ester

Det kanske är något som ska värkas fram. Mogna långsamt liksom.

Förundras över mönsterbilden förresten! Så... retro.

2011-05-21 @ 22:07:33
Postat av: Hanna

Ester: Visst är den!

2011-05-22 @ 10:49:21
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Hella

Det här kommer ju bli hur spännande som helst, det hör jag det. Och ju fler valmöjligheter desto svårare är det att hitta just "det" mönstret. Lycka till!

2011-05-22 @ 19:04:57
URL: http://redshoecyber.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0