Stockholmen vs Umet

Jag upplever en ny årstid tillsammans med Umet. Tidig sommar med alla dess lukter är många minnen. Så jag tänker förstås lite extra mycket på Stockholmen. Varma dagar i skuggan på gräsmattan. Hur jag bytte plats beroende på tid på dagen. Förmiddag vid viken, eftermiddag på gräsmattan.

Gårdagen spenderade jag på cykeln. Cyklade Umet runt. Böleholmarna och undersökte badmöjligheterna i älven. Sedan Nydalasjön runt för att se badmöjligheterna där. Umet är vackert och har så många möjligheter. Framför allt är det skönt att jag kan cykla överallt. Det blev 2,6 mil totalt. Kvällen spenderades i skogen fem minuter från där jag bor, sportandes. Minus för att myggen såg min skalp som smörgåsbord.

Men alltså, Umet vinner ganska lätt.

Snart slår syrénerna ut helt.




Balkongliv i Umet.



Nydalasjön, nu har jag sett dig.

Förra året



Årstaviken i Stockholm, "min" brygga



Gräsliv i Stockholm, en plats i skuggan

Kommentarer
Postat av: Hella

Ser inte dumt ut det där. Allt som behövs är en bok och en harmonisk plats. Nu har café Rhodos öppnat för sommaren nere vid årstaviken. Ska göra ett besök där snart, hoppas reggaehängmattorna finns kvar.

2011-06-08 @ 19:58:27
URL: http://redshoecyber.blogg.se/
Postat av: Ester

Åh, vad du verkar ha det bra! Bli-glad-läsning.

2011-06-08 @ 22:58:27
Postat av: Lennart

I måndags träffade jag en äldre kvinna från Gällivare på spårvagnen. Vi pratade om norrland, vidderna och det härliga ljuset under sommaren där uppe. Vi pratade så mycket att vi missade hållplatsen vi skulle gå av vid. Vi for förbi den och fick gå tillbaka en bit. Jag tyckte det var härligt att höra dialekten igen. Påminde mig om farmor.

2011-06-09 @ 20:21:43
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Paulina

Schysst sida du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2011-07-11 @ 08:54:11
URL: http://gravidforsakring.net
Postat av: Smsa Låna

Kul blogg! Hur länge har du haft din blogg?

2011-07-20 @ 06:03:14
URL: http://smsalåna.nu

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0