Tillbaka till Umet

Det kändes lite tomt att komma hem till Umet. Som att det är något som saknas här. Det var också en mycket ångestladdad flygning. Men de är ju ofta det för mig, känns som att de blir värre för varje gång.

Idag har jag dock gått runt och lett, lite i mjugg. Fast för mig själv. Vet inte om det beror på att jag har pumpat mig full med endorfiner kanske. Fullbordade kvällen med att bada i den underbara älven. Den var låg, stilla, varm och jag hade den helt för mig själv. Precis som jag vill ha det.

Märker dock att jag varit borta länge när jag:
- anpassat mig efter handbroms på cykeln (vilket jag inte behöver på min fotbromsade cykel här)
- glömt att högtalarna kajkat ihop
- inte minns hur länge ägget ska koka för att bli perfekt
- glömt att jag tydligen bara har en mediumstor kastrull
- inte vet var jag förvarar påsar

Samtidigt känns det skönt att vara HEMMA.



Älven ikväll.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Välkommen hem! Låter som att du verkligen haft semester och kopplat av ordentligt! :)

2011-07-26 @ 23:51:00
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Jazzhoppan

Borta bra men hemma bäst. Helt enkelt.

2011-07-27 @ 09:21:10
URL: http://jazzhoppan.blogg.se/
Postat av: Ester

Din sommarinlägg strålar som solsken!

2011-07-27 @ 19:20:31
Postat av: Hella

Låter som att du kopplat av ordentligt!

2011-08-01 @ 20:22:58
URL: http://redshoecyber.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0