Nytt år - nytt hår

Frisörer gillar mig. Tredje gången och min frissa har redan börjat längta efter mig. Hon blir glad när hon vet att jag ska komma, bara en sån sak. Jag får nytt hår, jag ger henne en utmaning. Det är win-win.

Tror aldrig jag har så bra relationer som de med mina frisörer. Tandläkaren exempelvis, henne bet jag ju i fingret. Hon längtar antagligen inte efter mig på samma sätt efter den incidenten.

Sen har vi damen på Frukt & Grönt, som namnet till trots främst säljer choklad. Hon gillar mig faktiskt också. För att inte tala om damen på kaffeaffärn - hon vet vad jag ska ha, hur jag vill ha det malt och att jag har studentrabatt.

Så killarna på cykelhandlaren, som vet att jag ska komma och hämta en rosa cykel som det varit punka på. Av någon anledning har jag hunnit arbeta upp en hel del relationer här på mindre än ett halvår.

Jag glömmer också att Umeå är en mindre stad. Jag springer ju på folk lite nu och då, men hjärnan är fortfarande stockholmskt urloggad. Det får den inte vara när man går på stan. Måste bättra mig.


Kommentarer
Postat av: Fröet

I Ume är man nära på ett annat sätt än i Stockholm tror jag.



Mycket snygg frilla by the way. Loves it!

2011-01-26 @ 06:13:37
Postat av: Karin

Det finns fördelar med inte alltför stora städer. Vilken kaffeaffär går du till?



Jag har börjat bygga en relation med en av expediterna på BodyShop. Åtminstone kommer hon ihåg att jag varit där förr. Lite läskigt faktiskt. Men sen är mitt badrumsskåp överfullt också...

2011-01-26 @ 16:11:17
URL: http://karinpanyaaventyr.wordpress.com/
Postat av: Matilda

Vad härligt att ha sådana relationer på stammisställena! Så är det inte ens hemma i min stad :(

De enda som kommer ihåg mig är nof frisörerna, eller ja, det är väl mitt bångstyriga hår...

2011-01-26 @ 17:25:09
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Ester

Visst är det mysigt!? Jag hade paranojja i början och tyckte att vår lilla stad var pytteliten, men nu gillar jag det där skarpt. Att man alltid har någon att säga hej till eller vinka åt. Någon som visar att man finns.

2011-01-26 @ 19:52:24
Postat av: Hella

Låter himla mysigt med det där personliga. Ibland saknar jag det med Sthlm, men samtidigt tycker jag om anonymiteten oftast ändå.

2011-01-27 @ 20:47:56
URL: http://redshoecyber.blogg.se/
Postat av: Beyonce

Snyggt hår!

2011-01-29 @ 16:46:28
URL: http://bday.blogg.se/
Postat av: Hanna

Frö: Tack! Jo, det är en närmare stad.



Karin: Det blir Kahls på MVG. Studentrabatt och grejer :)



Matilda: Hehe. Alltid bra med något som gör att de minns en.



Ester: Det är skönt att vara i ett sammanhang ibland.



Hella: Än så länge har jag ganska stor anonymitet här så det är oftast inget problem. Ume är trots allt en ganska stor stad ändå. Men liksom närmare.



B: Tack!

2011-01-30 @ 11:10:59
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Cosmic Moose

AWESOME hair!

2011-01-30 @ 16:37:33
URL: http://rochester.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0