Musik igen

Jag har börjat promenera till jobbet. Fördelen är att jag kan lyssna på musik på vägen till jobbet vilket jag blir väldigt peppad av. Dessutom tar det inte mycket längre tid än att cykla. Egentligen.

Dessutom lyssnar jag på all musik jag har på i-poden, som jag la dit för några år sen. Det är en härlig kompott av minnen som gör mig glad.

Jerk it out - Caesars - vi spelade den i bandet. Jag blir helt hög av att lyssna på den.

Damaged goods - Deportees - jag minns deras spelning förra våren på Debaser med Bling.

Rythm of the night - Corona
- jag hade den på högsta volym på Coop idag. Kände mig som Eurotrash.

The one and only - Chesney Hawks - våren 2009, jag kom hem från resan och lyssnade på MNK. Sommar, glädje, frihet.

Star guitar - Chemical brothers - jag är på resande fot bara jag hör den här låten

Gloria - Carola - vi lyssnade på det bandet i bilen när vi åkte till och från farmors och farfars hus i Ångermanland som barn. Minns de där bilresorna med den här låten

Please sister - Cardigans - Champoluc 2003, det var en lång kräksjuka och jag hann lyssna på den skivan många, många varv

Wherever you will go - The calling - minns min Bandit Rock-era runt 2006.

Jag inser att jag kommer avsluta mitt jobb med en stor fest. Det är nu förvisso några år kvar, men jag vill att det ska bli en tillställning i musikens tecken. Jag vill gärna ha en huvudroll. Saknar huvudroller i musiksammanhang. Mycket.

Kommentarer
Postat av: Fröet

Vilka finfina låtar du har lyssnat på;)

2011-01-19 @ 18:02:23
Postat av: Hella

Vad underbart att kunna gå till jobbet med musik i lurarna och snacka om nostalgilåtar!

2011-01-20 @ 22:19:30
URL: http://redshoecyber.blogg.se/
Postat av: Hanna

Frö: Visst är det :)

Hella: Det är en bra start på dagen.

2011-01-20 @ 22:45:09
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0