Fotominnen



Jag hittade det här kortet som jag fick av brorsan när jag fyllde 30. Jag minns vad jag sa när jag fick det. Den där bilden är ju inte från igår precis. Tvärtom är den från 2003. Jag minns precis när den togs. Brorsan hade skaffat sin första digitalkamera, vi satt i mammas och pappas kök och spelade kort och han fotade frenetiskt.

Brorsan blev lite paff över allt jag mindes och sa att det stämde precis.

Jag minns frisyren, jag minns den rosa Svea-tröjan jag hade på mig. Jag minns en annan bild i serien där det ser ut som att mamma killar mig i armhålan och jag har armen rakt upp. Jag minns till och med när vi en tid senare tittade på bildserien tillsammans hemma hos brorsan.

Konstigt det där med hur minnet fungerar. När jag berättade det här för brorsan satt jag för övrigt på mitt golv hemma på Södermalm med presenter och festdeltagare runt omkring mig.

Kommentarer
Postat av: Lennart

Minnet beter sig underligt ibland. Ibland glömmer jag saker jag borde ha kommit ihåg dagen efter, ibland ploppar det upp tydliga minnen sen flera år tillbaka.

2011-01-16 @ 11:53:59
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Fröet

Vilket minne. Coolt hur man lägger vissa till synes småsaker på minnet

2011-01-16 @ 18:41:27
Postat av: Hanna

Lennart: Mitt korttidsminne är det betydligt sämre ställt med, tyvärr.



Frö: The mind works in mysterious ways.

2011-01-16 @ 20:13:17
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Ester

Det var ett fint kort din brorsa gjorde. Fint med saker man gjort själv.

2011-01-17 @ 20:35:29

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0